DSC9775

Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc marzec 2025 r.

  • przerejestrowano i zarejestrowano 665 pojazdów,
  • wydano 690 dowodów rejestracyjne stałych,
  • przyjeto i odnotowano 522 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 63 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 4 pojazdy.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowtwane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.

Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 44 zawiadomienia o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych  zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 80 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu,   przygotowano i złożono w Sadzie Rejonowym w Gostyninie wniosek o ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot .

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 110 praw jazdy,
  • wydano 1 prawo jazdy miedzynarodowe,
  • wydano 5 pozwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 98 profili kandydata na kierowcę i 29 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 21 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 12 decyzji cofnięcia uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:

  • wszczęto postępowanie w sprawie przejęcia pojazdu VW PASSAT nieodebranego z parkingu przez właściciela w terminie 3 miesięcy,
  • przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o orzeczenie przepadku na rzecz Powiatu Gostynińskiego pojazdu marki SKODA FABIA,
  • wystąpiono do Sądu Rejonowego w Gostyninie z wnioskiem o przesłanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu MAZDA 6,
  • wydano 2 decyzje nakładające na właścicieli obowiązek zapłaty kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem i zniszczeniem pojazdu,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu lutym 2025r.,
  • wpisano do rejestru działalności regulowanej jeden podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów,
  • przygotowano i przesłano zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli jednemu przedsiebiorcy prowadzącemu ośrodek szkolenia kierowców.

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu lutym 2025r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu styczniu 2024 roku,
  • przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informacje o pojazdach i wydanych uprawnieniach 2 przedsiębiorców wykonujących transport drogowy rzeczy,
  • udzielono informacji Naczelnikowi Urzędu Celno-Skarbowego o osobie zarządzającej transportem jednego przedsiębiorcy,
  • wydano 1 decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • -wydano dwa wypisy do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
  • wydano 1 zezwolenie, 15 wypisów i 20 wtórników wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
  • wydano 2 zaświadczenia i 2 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • przeprowadzono kontrolę 3 przedsiębiorców posiadających wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.